2009-05-10
 18:52:13

dumma

Jag är inte alls på bra humör. Mest för jag är fattig och för att alla är så elaka. Tar tillbaka det där sista alla är inte elaka. Bara vissa
Ibland

Dessutom blir jag så deprimerad när jag läser böcker skriva av Per Nilsson. Han borde verkligen tänka på mig när han skriver så bra böcker som får mig tänka alldeles för mycket..
Jag kommer skriva ett utdrag från en av hans böcker sen, jag vet ni kommer se fram emot det.

Nej nu ska jag räkna ut hur jag ska klara mig på 8 kronor denna månaden och har 150 kronor och en kofta i skuld.
dumma österrike ruinerade mig

Och jag hatar blått

För att Jonas katts halsband är blått, och Antreski har berättat för mig att för i tiden kallades blått för svart. Här är hela konversationen om det

johannes säger:

förresten, visste du att svart förr i tiden hette blå i sverige?

att blåkulle egentligen syftar på "svartkulla" och att ett gammalt ord för "neger" är "blåman"

-Olivia, säger:

du förvirrar mig, haha

johannes säger:

än idag ligger det en gata i centrala stockholm, döpt till "blåmannen"

det var väl lite intressant=

afrika var ju då i folkmun kallat "blåland".

-Olivia, säger:

okej, antingen har du för mycket fritid eller så älskar du att leta efter konstig fakta

johannes säger:

eller så läser jag Populär Historia på toaletten?


NiNa
PUBLICERAT: 2009-05-11, 22:34:20 | URL: http://rrockygirl.se

jag är oxå fattig=S IT SUCKS! bigtime!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: