2009-11-15
 19:38:10

Äntligen

Jag har äntligen gjort klart mitt antikarbete så därför kommer här en julsonett vi gjorde i skolan.
Snoret rinner från min näsa
Nu i dessa juletider
Shitmanhattan nu måste jag fräsa
Ni anar inte hur mycket jag lider
Nu har jag köpt alla mina klappar
Tillochmed till mor och far
Till min syster har jag köpt haribonappar
Nu är det dags för den årliga tvätten i mitt badkar
Äntligen är det dagen med stort D
Paketen ligger under vår gran
Jag bjuder på julete
Efter firandet blir det fett med lan
Hej tomtegubbar slå i glasen
Och sparka farsan i asen.


Elsie Persson
PUBLICERAT: 2009-11-15, 22:01:39

Jag visste inte att mitt barnbarn var en poet bar du är duktig Oliva tycker Farmor


Feffs
PUBLICERAT: 2009-11-16, 16:04:23 | URL: http://feffs.blogg.se/

Äre den ni ska läsa upp sen på svenskan så ser jag fram emot det!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: